روان کننده بتن

Water reducing admixtures Plasticizers H-15

روان کننده بتن که با نام اختصاری H-15 در بازار عرضه میگردد، یک نمونه افزودنی بتن برپایه لیگنو سولفونات، جديدترين گونه مواد كاهنده آب و افزاينده روانی بتن مي‌باشد، که بر سه نوع (روان کننده بتن زودگیر ،نرمال و دیرگیر)قابل ارائه می‌باشد. از این ماده براي ساخت بتن‌هاي پر مقاومت و خود متراكم طراحي و توليد شده است، كه با استانداردهاي ASTMC0494  ،TYPE A,B,D  و bs5075 Part1   مطابقت دارد.

این محصول درواقع ماده‌ ای است که به مواد بتنی یا دیگر مواد اضافه می‌شود تا بتن نرمتر شود و خاصیت شکل پذیری بتن‌ افزایش یابد، علاوه بر آن حالت چسبندگی را در بتن کم می‌کند و از اصطکاک حین کار در آن‌ کم می‌کند. روان کننده‌ها معمولاً به پلیمرهایی مانند پلاستیک و یا به منظور سهولت در کار با مواد اولیه در حین ساخت و همچنین برای تأمین خواسته‌های کاربردی به بتن اضافه می‌شوند. این مواد اغلب به فرمولاسیون‌های بتنی اضافه می‌شود تا باعث کارایی بیشتر و سیال شدن آن‌ها برای ریخته گری شود.

افزودنی های بتن

تعداد زیادی از خصوصیات مهم بتن تحت تأثیر نسبت وزن آب به مواد سیمانی استفاده شده در مخلوط قرار می‌گیرند. با کاهش مقدار آب، خمیر سیمان چگالی بالاتری خواهد داشت که نتیجه آن بالا رفتن کیفیت خمیر می‌باشد. افزایش کیفیت خمیر باعث افزایش مقاومت فشاری و خمشی، نفوذ پذیری کمتر، افزایش مقاومت در برابر هوازدگی، بهبود پیوند بتن و آرماتورها، کاهش حجم تغییر در اثر خشک شدن و خیس شدن، کاهش تمایلات به ترک خوردگی و جمع شدگی می‌ شود.

روان کننده بتن چیست؟

گاهی اوقات بعضی افراد غیر متخصص آب اضافی به بتن می‌ افزایند، بدون این که از اثرات سوء آن بر خواص بتن آگاه باشند. باید دقت داشته باشید که استفاده از آب بیش از اندازه در بتن بسیار مضر است و هرگز نباید استفاده شود از سوی دیگر استفاده از آب زیاد کیفیت بتن مانند انسجام و همگنی مخلوط را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث کاهش جداسازی بتن می‌شود.

روان کننده‌ها با لیگنوسولفونات‌ها ساخته می‌شوند که این ماده، یک محصول جانبی در صنعت کاغذ است. مواد فوق روان کننده نیز از میعانات نفتالین سولفوناته یا ملامین فرمالدئید سولفوناته ساخته می شوند.

روان کننده بتن

شما می‌توانید برای مشاوره در خصوص افزودنی‌های بتن و همچنین انواع روان کننده های بتن، قیمت، دریافت اطلاعات فنی و در صورت نیاز ثبت سفارش و خرید این محصول با بخش فروش و پشتیبانی شرکت بهینه پی سازه افروز تماس حاصل نماید

قیمت روان کننده بتن