مشکلات روان کننده های بتن در هنگام مصرف

سوالات متداول روان کننده های بتن

مشکلات روان کننده های بتن در هنگام مصرف.

ما در این بخش سعی داریم تا قسمتی از مشکلاتی که به طور میانگین در هنگام استفاده از روان کننده های بتن و یا سفارش این محصول رخ میدهد را به صورت پرسش و پاسخ مطرح کنیم تا بتوانیم در سهولت استفاده از این ماده کمکی کرده باشیم.

 

انواع روان کننده های قابل عرضه توسط شرکت بهینه پی سازه افروز عبارت است از:    ابر روان کننده بتنفوق روان کننده نرمال بتنفوق روان کننده زودگیر بتنفوق روان کننده دیرگیر بتن و  روان کننده بتن  که همکاران گرامی می توانند به صفحه ی مربوط به این روان کننده ها مراجعه کرده و به طور کامل مشخصات آن را مطالعه کنند و یا با شماره تماس های این شرکت تماس بگیرند تا با مهندسین فنی ما صحبت کنند.

ابتدا با شماره 02145872 تماس حاصل فرمایید و داخلی فروش را شماره گیری کرده و سپس به کارشناسان فروش مجموعه متصل می شوید بعد از اعلام محصولات درخواستی پیش فاکتور برای شما در سریع ترین زمان ممکن صادر می شود و سپس عملیات مالی توسط مشتری انجام و خروج از کارخانه اقدام می‌گردد.

گالن های 20 کیلویی و در صورت سفارش همکاران گرامی، در بشکه های 220 کیلویی عرضه می‌شود، جهت اطلاع بیشتر و یا درخواست بسته بندی ویژه می‌توانید با واحد فروش بهینه پی سازه افروز تماس بگیرید.

تفاوت بین روان کننده بتن، فوق روان کننده بتن و ابر روان کننده بتن در قدرت کاهندگی یا روان کنندگی آن با توجه به میزان مصرف می باشد و همچنین به دلیل خنثی بودن، زودگیر یا کندگیر بودن این مواد تقسیم بندی های ویژه ای به وجود می آید.

برای اطلاعات بسیار دقیق راجب تفاوت ما بین ابر روان کننده بتنفوق روان کننده نرمال بتنفوق روان کننده زودگیر بتنفوق روان کننده دیرگیر بتن و  روان کننده بتن به صفحه مربوط به آن ها مراجعه کنید و یا با بخش فنی شرکت بهینه پی سازه افروز تماس بگیرید.

این مواد بر روی ذرات سیمان اثر می‌گذارند و با باردار کردن ذرات سیمان، ایجاد نیروی دافعه بین ذرات می کنند پس درنتیجه این ذرات همدیگر را دفع کرده و باعث روان تر شدن بتن می شود.

 در برخی افزودنی های شیمیایی بتن بر طبق استاندارد 2930 اجازه داده شده است به صورت محدود برای برخی از افزودنی های شیمیایی با کاهش مقاومت در مقایسه با مخلوط شاهد (کنترل) روبرو باشیم.

حداقل مقاومت در مقایسه با مخلوط شاهد (درصد) در 8 مورد از 13 مورد اجازه کاهش مقاومت وجود دارد. در استفاده از روان کننده ای که برای کاهش نسبت آب به سیمان یا کاهش مصرف سیمان به کار می رود با افزایش مقاومت روبرو می شویم به ویژه در طرح های اختلاط آزمایشگاهی و کارگاهی، تاثیر این مواد بیشتر است.

از مواد فوق روان کننده می توان به عنوان فوق کاهنده آب استفاده کرد. برخی از مواد کاهنده آب،می توانند تا 35 درصد کاهش آب و در نتیجه 35 درصد کاهش نسبت آب به سیمان را در پی داشته باشند.

با کاهش نسبت آب به سیمان، مقاومت های اولیه افزایش خوبی پیدا می‌کنند و در این مسیر واضح است که سرعت هیدراسیون و گرمازایی نیز افزایش خواهد یافت. این امر موجب افزایش مقاومت و دوام بتن در دراز مدت نیز می شود در حالی که با مصرف مواد زود سخت کننده (به غلظت ضد یخ) نمی توان چنین انتظاراتی را دنبال نمود. یخ زدن بتن پس از مدت حفاظت و عمل آوری ابدا مشکلی را برای بتن هایی که بدین طریقه ساخته می شوند به وجود نمی آورد.

مصرف بیش از حد مواد افزودنی کاهنده آب یا روان کننده و هم چنین مواد فوق روان کننده یا فوق کاهنده آب برای ایجاد روانی یا کاهش نسبت آب به سیمان یا کاهش مصرف سیمان می تواند به جداشدگی بسیار زیاد، آب انداختن فوق العاده زیاد و همچنین تاخیر زیاد در زمان گیرش اولیه و نهایی بتن منجر شود.  به نحوی که گاه 48 ساعت پس از ساخت، بتن به مرحله گیرش نهایی نخواهد رسید و بدیهی است کسب مقاومت فشاری به شدت به تعویق می افتد.

در صورت وجود تبخیر زیاد از سطح بتن ممکن است ترک خوردگی در سطح بتن زیاد شود، معمولا مشکلات اجرایی به کاهش کیفیت بتن و نشست خمیری کمک می کند که به نوع خود به ایجاد ترکهای ناشی از نشست خمیری در بتن منجر می شود.

در مورد بارهایی که مقدارشان کم است بطور مثال 300 تا 500 کیلوگرم شرکت بهینه پی سازه افروز شرایطی را ایجاد نموده تا تمامی بارها در کنار هم قرار بگیرند و به صورت خرده بار در تهران یا به مقصد باربری با کمترین قیمت محصولات افزودنی بتن به مشتریان ارسال شود.

اما درخصوص بارهایی که میزان آن‌ها بالاتر از 3 تن باشد، با توجه به قراردادهایی که با پایانه های باربری داریم با کمترین قیمت حمل، آن را به تمامی نقاط کشور می توانیم ارسال کنیم.

اما در صورت هرگونه تصمیم در نحوه ارسال سفارشات می‌توانید با شماره تماس شرکت (02149176) و یا موبایل 09121200661 تماس بگیرید.

برای دیدن لیست محصولات افزودنی بتن شرکت بهینه پی سازه میتوانید صفحه محصولات افزودنی های بتن این شرکت را مطالعه فرمایید.