گرین راک چیست

گرین راک چیست؟ گرین راک، بهترین و قوی ترین پدیده‌ای است که تا کنون برپایه تکنیک برتر در تهیه مواد تخریبی بدون انفجار می‌باشد، که با پتانسیل عظیم نهفته در خود و بازدهی بسیار بالا قابلیت تخریب صد درصد را خواهد داشت.

باید دقت داشته باشید که تخریب کردن یک عمل خطرناک و گاها پر سر و صدا می‌باشد. گرین راک در مقایسه با سایر مواد تخریب کننده نظیر دینامیت و باروت، از ایمنی بسیار بالاتری برای مجریان برخوردار است ضمن اینکه به هیچ وجه آلودگی صوتی ایجاد نکرده و خطرات زیست محیطی نیز در به هیچ عنوان در پی نخواهد داشت.

گرین راک با پتانسیل عظیم نهفته در خود و بازدهی بسیار بالا قابلیت تخریب صد درصد را خواهد داشت. چندی پیش مهندسان برای تخریب سنگ، بتن و یا ساروج از کتراک استفاده می‌کردند تا تخریبی ساده و بدون دردسر داشته باشند. با گذشت زمان و پیشرفت در مواد تخریب کننده شیمیایی بتن و سنگ، ماده‌ی جدید و با قدرت بسیار بالایی با نام گرین راک تولید و عرضه شد تا به مهندسان کمک بسیار زیادی کند تا بتوانند به راحتی در پروژه های خود از آن استفاده کنند و تخریب کاملی را حاصل کنند.

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش روزافزون استفاده از این ماده در پروژه‌های تخریب وجود دارد، سرعت بالای تخریب کردن به وسیله این ماده می‌باشد. در صورت اجرای صحیح، در طول 5 الی 6 ساعت تخریب بسیار عالی و بی دردسری را خواهیم داشت.

تخریب کننده بتن و سنگ

تولید و عرضه گرین راک

تولید و عرضه گرین راک : در تولید و عرضه این ماده شیمیایی از دانش روز دنیا بهره گرفته شده است. باید دقت داشته باشید که با توجه به تکنولوژی برتری که در تولید این ماده به کار رفته است، استفاده از این ماده در موارد زیر کاربردی می‌باشد:

  • استحصال زمین جهت تامین مصالح مورد نیاز پروژه های ساخت موج شکن، اسکله، راه سازی و غیره …
  • تخریب بتن مسلح و غیر مسلح.
  • استخراج سنگ از معادن (گرانیت ، تراورتن ،کرومیت و …) و باطله برداری.
  • پاکسازی محوطه جهت ایجاد کانال ، جاده و تونل .
  • تخریب سازه های بتنی باقی مانده مانند پایه شمعها ، سکوی تاور و غیره…

روش مصرف گرین راک

روش مصرف گرین راک : برای اطلاعات بیشتر در خصوص مواد تخریب کننده بتن و سنگ به صفحه اصلی گرین راک و کتراک مراجعه کنید.

 

روش مصرف گرین راک

آنچه باید در ابتدا مورد توجه خاص قرار گیرد ، شناخت قرار گرفتن موقعیت سنگ یا بتن است. باید دقت کنید که موقعیت سنگ یا بتن در نحوه چال زدن و تعداد چال ها و فاصله آنها از یکدیگر تاثیر بسزایی دارد. روش استفاده از ماده شیمیایی گرین راک یا همان کتراک قوی شده با توجه به آزاد بودن بتن یا سنگ یا مدفون بودن در خاک و همچنین مسلح بودن بتن به صورت زیر است:

    الف – حفر چال در سنگ یا بتن مسلح ایستاده و آزاد :

۱- فاصله چال ها نسبت به همدیگر باید منظم و به یک میزان باشد .

۲- برای حفر چال می توانیم از دریل برقی یا کمپرسور با مته استفاده کنیم .

۳- شماره مته ای که برای چال زدن به کار می رود بهتر است بین ۴۰ تا ۵۰ میلی متر باشد .

۴- هرچه قطر چال ها بیشتر باشد، قدرت تخریب بیشتر خواهد شد.

۵- چال ها می بایست در دو جهت موازی هم و در یک امتداد باشند و عمودی ایجاد شوند.

۶- درصورت محدودیت در طول مته میتوانیم تخریب را در چند مرحله انجام دهیم.

۷- فاصله اولین چال نزدیک به لبه سنگ یا بتن حداکثر ۱۵ الی ۲۵ سانتی متر باشد.

۸- چال های حفاری شده به یکدیگر راه نداشته و عاری از هرگونه مواد زائد باشند و درون آن ها تمیز و به دور از رطوبت نگهداری شود.

۹- برای تخریب کامل عمق چال ها بین ۷۰٪ تا ۸۰٪ ارتفاع سنگ یا بتن انتخاب شوند.

۱۰- بهترین فاصله برای سوراخ کاری در مواردی که از مته با قطر ۴۰ میلیمتر استفاده می شود ۳۰-۲۵ سانتی متر می باشد.

 لازم به ذکر است در جایی که نیاز به قواره بندی سنگ باشد مثل استخراج سنگ در معادن، می توان برای جهت دادن به ترکها و کنترل آنها از گوه های چوبی استفاده نمود. این گوه ها بهتر است از چوب محکمی تهیه شود تا بعد از مسدود نمودن درب سوراخ ها توسط گوه و فرود آوردن ضربات پتک به آنها خرد نشوند.

لازم است گوه ها را در یک راستا قرار بدهیم و پس از پایان پیشرفت ترک ها و پایان یافتن تخریب دوباره آنها را بکوبیم تا سنگ شکسته شود.

دقت کنید که حتما یک ساعت پیش از شروع کار، گوه ها را کاملا در آب قرار دهید تا خیس و نم دار شود.

    ب – حفر چال در سنگ یا بتن نهفته:

کلیه نکاتی که برای چال زدن در سنگ یا بتن آزاد در نظر می گیریم ، در این حالت نیز صادق است ، با این تفاوت که در سنگ یا بتن نهفته کلیه چالها باید با زاویه ۳۰ درجه نسبت به وضع سنگ حفر شوند. در این حالت نیروی حاصله از انبساط حجم تولید شده به دو مولفه افقی و قائم تجزیه می شود و تنها مولفه قائم توانائی حرکت دادن و جا به جا کردن سنگ یا بتن را به سمت بالا دارا می باشد . پس از برداشتن یک قطعه از سنگ یا بتن می توان قسمت دیگر را به همین ترتیب تخریب و یا آنکه از وجه آزاد سنگ با استفاده از چالهای عمودی به عمل تخریب ادامه داد.

    ج – حفر چال در بتن مسلح:

کلیه نکات ذکر شده در قسمتهای قبل در اینجا نیز مد نظر است ، اما باید توجه داشت که به دلیل وجود آرماتورها و پیوستگی آنها با بتن بهتر است فواصل چالها را کمتر انتخاب نمود تا تخریب آسان تر صورت گیرد . پس از ترک خوردن و ایجاد شکاف با اعمال ضربه می توان بتن را به راحتی از شبکه آرماتورها جدا نمود و میلگرد ها را سالم از داخل بتن خارج ساخت.

توجه ۱: زمان عملکرد گرین راک بستگی کامل به دمای محیط دارد و هرچه دمای محیط بالاتر باشد عکس العمل سریعتر انجام می شود.

توجه ۲ : بهتر است در تمامی موارد روی چالها ی پر شده را پوشانید ،تا از تابش مستقیم خورشید و ریزش باران به درون چالها جلوگیری به عمل ٱید .

توجه ۳ : ملات گرین راک باید در عرض ۵ تا ۱۰ دقیقه در چال های کاملا پاک و تمیز و عاری از رطوبت ریخته شود

بسته بندی و نگهداری گرین راک

گرین راک در کیسه های سه لایه با وزن خالص  ۲۵ کیلوگرم به بازار تولید و عرضه می‌شود.

همکاران محترم در نظر داشته باشید که هرگونه تغییر در بسته بندی به درخواست مشتری قابل بررسی و اجرا می باشد و پیش از سفارش می‌توانید با مسئولین فروش گرین راک و کتراک مشورت کنید.

گرین راک را باید در محل خشک و خنک دور از یخبندان و تابش طولانی نور خورشید نگهداری کنیم.